Webové stránky, které prodávají

web pracuje2

Webové stránky má dnes téměř každá firma, nebo podnikatel, protože bez vlastního webu, jako byste ani nebyli. Navíc existuje řada nástrojů, kterými je můžete rychle a levně vytvořit.

Položte si ale otázku, k čemu své webové stránky vlastně máte? Abyste sdělili světu, že existujete, co nabízíte nebo jaké máte vybavení, a jaký je na vás kontakt? A odpovězte si, jak jsou vaše stránky úspěšné, kolik nových zákazníků jste s jejich pomocí získali.

Přitom odborných návodů, jak udělat zaručeně dobré webové stránky, najdete na internetu stovky. Dozvíte se, jaký mají mít vzhled, co udělat pro jejich přední umístění ve vyhledávačích, jak využít internetovou reklamu atd. Jak je tedy možné, že neprodávají? Nebo ne tolik, kolik byste chtěli?

Důvodů by se našlo více, ale hlavně jsou vaše stránky o vás, spíše než o zákazníkovi, o jeho potřebách a problémech. Podívejte se na ně jeho očima. Co vidíte? Jednoho z mnoha dodavatelů, který nabízí totéž, co ostatní. Pak se ani není čemu divit, že si vybere toho (nej)levnějšího.

Velmi dobrých výsledků můžete dosáhnout změnou současného prodejního procesu, který má pět kroků:

  1. Stanovte, kdo jsou vaši zákazníci, nejlépe tak, že vyberete tzv. typického zákazníka.
  2. Zjistěte, jak vaši zákazníci přemýšlí ještě předtím, než koupí.
  3. Naformulujte zprávu, která osloví zákazníky, kterým můžete nejlépe pomoci.
  4. Vytvořte npvý prodejní proces.
  5. Neustále se zlepšujte s pomocí přesvědčivého marketingu.

vědět, věřit, koupit, pečovat

Jaké by tedy měly být webové stránky, aby opravdu prodávaly?

Naproti tomu nejúspěšnější internetoví podnikatelé zdůrazňují především obsah a teprve potom vzhled stránek. Správně volená slova, reference, bonusy a další výhody často spojené s časovým omezením planosti nabídky, to vše představuje důmyslnou cílenou strategii s jediným cílem – prodat.

Přitom pro dobře fungující web vám stačí mít pouhé tři stránky:

    • Úvodní stránka – jejím účelem je zákazníky přilákat. Přehledně vyjádříte, čím se zabýváte a zájemcům dáte něco, co jim pomůže. Za to vám od nich získáte kontakt, stačí jméno a mail. 
    • Druhá stránka – bude obsahovat další zajímavosti, tipy, triky, návody, opět cokoliv, co zákazníkům nějak pomůže.
    • Prodejní stránka – bude obsahovat vaše výrobky nebo služby, aby bylo jasné, co od vás mohou zákazníci získat.

Váš web může mít samozřejmě více než tři stránky, ale tyto by měly tvořit jeho kostru, protože mimo jiné vás přinutí odpovědět si na otázky: Kdo jsou moji zákazníci? Jaké výrobky nebo služby jim nabízíme? S čím jim můžeme pomoci? atd.

Závěr: Nejdůležitější ze všeho je znát své podnikání, vědět, kdo jsou vaši zákazníci a jaké mají potřeby. Internetové podnikání se tak hodí stejně dobře pro internetové podnikání jako pro firmy, které vyrábí nebo prodávají své výrobky a služby.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>